De Welpen

Wij zijn een groep jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar en iedere zaterdagochtend komen we bij elkaar van 9.30 uur tot 11.30 uur in de Jungle. We doen daar allerlei leuke spelletjes, maar ondernemen ook spannende activiteiten, zoals speurtochten en dingen bouwen. Onze leiding verzint iedere week iets anders om te doen en vaak zijn de spellen niet alleen leuk, maar ook leerzaam.

Een paar keer per jaar gaan we op kamp, alleen met onze eigen speltak of met de andere groepen van Scouting Ussen. Zo gaan we ieder jaar op:

• Installatieweekend: tijdens dit weekendje worden alle nieuwe kinderen in de groep “geïnstalleerd”. Vanaf dan horen ze officieel bij ons, en natuurlijk doen we het hele weekend nog andere leuke dingen.
  • Paasweekend/pinksterweekend: met alle kinderen van Scouting Ussen gaan we tijdens Pasen of Pinksteren een weekendje weg, dat ieder jaar in een ander thema wordt georganiseerd.
  • Zomerkamp: dit is het leukste en het langste kamp van het jaar, waarin we met z’n allen vijf dagen in een andere blokhut in Nederland gaan kamperen in thema. Over het zomerkamp wordt vaak nog lang nagepraat, en het is een blijvende goede herinnering.

We vinden het gezellig om meer jongens en meisjes in onze groep te hebben, dus als je een keer wil komen kijken of het lijkt je leuk om een keer met ons mee te draaien, dan mag dat altijd. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar welpen@scoutingussen.nl Ook kun je hetzelfde mailadres gebruiken als je een vraag hebt of meer te weten wilt komen over onze groep.